Розумний, екологічний і безбар'єрний — так виглядатиме готель майбутнього
Hotelkompetenzzentrum (HKZ) в Обершляйсгаймі поблизу Мюнхена є чимось особливим у німецькомовній готельній індустрії: тут на великій виставковій площі в тестовому режимі працюють усі зони готелю — від готельних номерів різних категорій до повнофункціонального бару, лобі та кухні. Архітектори, планувальники, оператори будівель, орендарі та інвестори можуть ознайомитися з концепціями будівництва готелів і закладів громадського харчування від різних виробників, а також на дозвіллі обмінятися ідеями — подалі від звичних виставок. Тут також представлені рішення від GEZE, і ми отримуємо цінні відгуки щодо використання та функціонування нашої продукції. Соня Здіарскі (Sonja Zdiarsky), наша менеджерка по роботі з міжнародними клієнтами та експертка з готельної індустрії, обговорює з двома операторами HKZ, Джулією фон Клітцінг-Петер (Julia von Klitzing-Peter) та Крістіаном Петером (Christian Peter), тенденції в готельно-ресторанному бізнесі, а також особливості «розумних» готелів, які потреби мають гості та персонал і, звичайно ж, як може допомогти продукція GEZE.
«Розумний готель» — тенденція готельної індустрії
С.З.: Зараз скрізь зустрічається термін «розумний готель». Що, на вашу думку, він означає, і які ще тенденції зараз домінують у готельній індустрії?
Крістіан Петер: Зрозуміло, що майже всі говорять про будування мереж та автоматизацію в готельному бізнесі. У цьому контексті часто використовують терміни «розумний готель» або «готель майбутнього». Розумний готель — це оснащення готелю штучним інтелектом з метою оптимізації менеджменту та ефективності готельних операцій, задля покращення сервісу в готелі, з одного боку, і заощадження витрат, з іншого. Але з нашої точки зору, так званий «розумний готель» або «готель майбутнього» вже існує, тож насправді його варто було б назвати «готелем сьогодення». Це пов'язано з тим, що більшість рішень для цифровізації вже впроваджено, але їхній потенціал ще не використовується повністю, оскільки будування мереж і, відповідно, комунікація між окремими галузями все ще є проблемою. Основною причиною цього є те, що деякі рішення ми не розглядаємо і не плануємо разом з самого початку, а згодом вони додаються, але занадто пізно, і структурне рішення вже не може бути розглянуте.
Випробування зачинювачів дверей та іншої продукції GEZE в реальних умовах: у Hotelkompetenzzentrum наші клієнти мають можливість випробувати будь-які вироби. © GEZE GmbH
С.З.: Як має виглядати планування розумного готелю, щоб будування мереж функціонувало належним чином?
К.П.: У процесі будівництва беруть участь архітектори, дизайнери інтер'єрів, а також відповідні фахівці з планування опалення, кондиціонування, сантехніки, вентиляції, протипожежного захисту тощо. Вони повинні контактувати один з одним вже на ранній стадії, в ідеалі — за допомогою модерації під час обговорення тендерної специфікації. В іншому разі технічні системи, як правило, згодом виявляються несумісними — просто тому, що існує величезна кількість різних систем і протоколів. В ідеалі системи мають бути експлуатаційно сумісними.
С.З.: Ми можемо це повністю підтвердити. Технічні системи найкраще працюють за умови належного планування та завчасної координації між усіма учасниками. Ми приділяємо цьому велике значення в наших проєктах. Які переваги ви бачите для операторів у результаті впровадження розумних готелів?
К.П.: Однією з найважливіших причин об'єднання техніки будівлі в мережу в готелі є аспект сталого розвитку, а точніше, енергоефективність. Власнику готелю потрібні точні дані про споживання енергії, щоб, зокрема, збалансувати або змістити пікові навантаження. Наприклад: він, звісно, не може зменшити потужність кавоварки вранці, але він може скористатися інтелектуальними технологіями будівлі, щоб наказати сушильній машині перемкнутися з 90 % на 60 % теплової потужності або навіть перенести весь процес сушіння на нічні години. Водночас, об'єднання в мережу може підвищити комфорт і безпеку в будівлі завдяки оптимізації процесів у будівлі. Наприклад, за допомогою автоматичної вентиляції або безбар'єрних дверних рішень, які, тим не менш, гарантують постійно високий рівень безпеки для гостей, зокрема, у разі пожежі, а також можливість дистанційного доступу для контролю стану або доступу. Для цих численних невеликих застосувань нам потрібна система техніки управління будівлею, в яку можна інтегрувати окремі системи. Такі рішення, як мережева платформа myGEZE Control, за допомогою якої можна інтегрувати дверні та віконні приводи в систему техніки управління будівлею, безумовно, ідеально підходять для цього.
Функціонування готелю згідно з принципом сталого розвитку
С.З.: Незабаром ми об'єднаємо наявні двері в центрі Hotelkompetenzzentrum в одну мережу за допомогою системи myGEZE Control. І двері, і вироби інших компаній можуть бути інтегровані в систему керування інженерним обладнанням будівлі, а їхні переваги продемонстровані відвідувачам в реальних умовах. Це робить теорію трохи більш відчутною і є великою перевагою центру Hotelkompetenzzentrum. Якщо відійти від технологій — які ще тенденції ви спостерігаєте в готельно-ресторанному бізнесі?
Дж.ф.К.: Окрім технологій, ми зосереджуємося на різних потребах гостей. Чого очікують мої групи гостей, що, можливо, також цінує молодь на відміну від поточної цільової групи? Питання сталого розвитку набуває особливої актуальності для молодого покоління. У тому сенсі, що свідоме рішення на користь екологічності та регіональності є новою формою розкоші. З одного боку, як уже згадувалося, автоматизація будівель вступає в гру, щоб зробити експлуатацію готелю більш екологічною, але вимоги виходять за рамки цього. Поняття розкоші повністю змінилося. У минулому розкіш означала великі, розкішні та різноманітно мебльовані кімнати і простори, тоді як сьогодні це навпаки простий, мінімалістичний і функціональний дизайн. Окрім сталого розвитку, безбар'єрність готелів також є тенденцією. За оцінками Всесвітньої туристичної організації (ЮНВТО), на ринок безбар’єрного туризму припадає близько 15 відсотків загальних світових витрат на туризм. Очікується, що цей показник буде зростати, оскільки все більше країн і туристичних локацій покращують свою доступність. Поняття «безбар'єрний простір» стосується не лише людей з інвалідністю, але й літніх мандрівників, сімей з дітьми або просто гостей, які подорожують зі своїм багажем. Від безбар’єрних готелів виграють усі.
Зокрема, для молоді як цільової групи свідомий вибір на користь сталого розвитку та регіональності є новою формою розкоші.
Джулія фон Клітцінг-Петер (Julia von Klitzing-Peter), експерт з питань поколінь Y/Z в HotelkompetenzzentrumС.З.: Що означає тенденція до сталого розвитку та безбар'єрності готелів безпосередньо для готельних номерів?
Дж.ф.К.: Що у мене набагато менше меблів, наприклад. Меблі повинні бути добре продумані, а їх кількість обмежуватись найнеобхіднішим. Наприклад, лише невеликі бокові ящики, компактний письмовий стіл і полиця для багажу та трохи інших меблів — все одного кольору, з одного матеріалу і бажано з місцевого регіону без довгих ланцюгів поставок. І все це в тихому приміщенні з ідеальним та приємним мікрокліматом. Саме на цьому етапі вступають у гру встановлені вироби, такі як зачинювач дверей GEZE TS 5000 SoftClose або GEZE ActiveStop, які запобігають гучному закриванню дверей. Безбар'єрний простір у готелі починається від вхідних дверей, наприклад, з автоматичних розсувних дверей, таких як Slimdrive SL NT або карусельних дверей Revo.PRIME, і продовжується в номерах готелю. Наприклад, для людей з обмеженими можливостями важливі достатньо широкі проходи для інвалідних візків, неслизьке підлогове покриття та цифрові засоби зв'язку в приміщеннях. Чудово те, що всі ці заходи не лише сприяють безбар'єрності готелів, але й підвищують комфорт для гостей.
С.З.: Гості готелів вимагають екологічності, але як змусити їх самих діяти більш раціонально, особливо коли йдеться про споживання енергії та води?
Дж.ф.К.: Зараз є дуже гарні ідеї щодо того, як мотивувати гостей готелів бути більш економними та заощаджувати ресурси. Ми бачимо цікаві розробки в напрямку ігровізації, зокрема на GenZ. Наприклад, за ощадливу поведінку гості можуть виграти «монети», які потім можна витратити для отримання безкоштовного сніданку. Це також цікаво для оператора, адже сніданок окупає себе — за рахунок зекономлених кіловат-годин електроенергії або літрів води. Зокрема, для великих готельних мереж такі програми винагород є чудовим способом підвищити лояльність клієнтів. Але, звичайно, для цього потрібно — і тут коло замикається — об'єднання систем в мережу і високий ступінь цифровізації.
Безбар'єрні готелі уможливлюють роботизацію
У Hotelkompetenzzentrum є не лише протипожежний захист, захист від шуму та надання доступу до маршрутів евакуації, а й «профілактичне обслуговування». Наприклад, обслуговування зачинювача дверей потрібно виконувати не лише тоді, коли гість конференції забронював конференц-зал. © GEZE GmbH
С.З.: Якщо відволіктися від оператора і гостя — як тенденції готельної індустрії впливають на персонал готелів?
К.П.: Звичайно, тема сталого розвитку також впливає на бренд роботодавця. Дедалі частіше працівники думають не стільки про гроші, скільки про мету і баланс між роботою та особистим життям. Я вважаю за краще працювати в готелі, який працює згідно з принципами сталого розвитку, і як працівник готелю я ціную фіксований робочий час і визначені періоди відпочинку. І це ставить нас прямо в центр дефіциту навичок, який вразив готельно-ресторанну індустрію після пандемії COVID. Однак тут стає в нагоді інша тенденція, про яку ми ще не говорили: роботизація. Ви вже сьогодні можете використовувати роботів у багатьох сферах — так само, як і в готелі майбутнього — якщо у вас є технічні можливості. До речі, безбар’єрні готелі зручні також і для роботів. Саме тому для нас і для всієї галузі так важливо співпрацювати з такими технологічними партнерами, як GEZE. Наприклад, якщо робот-прибиральник або побутовий робот повинен переміщуватися з кімнати в кімнату, мені потрібні автоматичні дверні приводи, керування якими в ідеалі здійснюється за допомогою системи автоматизації будівлі, наприклад, щоб двері були відкритими в певний час і закривати їх в інший час, коли роботи неактивні. У більшості випадків ні оператор, ні виробник, ні архітектор не знають, як працює цей зв'язок — знаннями володіють технічні експерти, такі як GEZE. В нашій лабораторії ергономіки ми можемо продивитися і представити шлях гостя.
Системи повинні не лише обмінюватися даними, а й координувати свою діяльність. Ми поділяємо підхід «Об’єднання експертних знань для створення рішень» разом із GEZE.
Крістіан Петер (Christian Peter), засновник та ініціатор центру HotelkompetenzzentrumС.З.: То чому ж досі так мало розумних готелів використовують роботів?
К.П.: Знову ж таки, це пов'язано з великою кількістю систем і протоколів — і, зрештою, з невизначеністю щодо того, яка система переважатиме. Адже, хто хоче інвестувати в те, про що невідомо, чи з'явиться воно на ринку протягом найближчих 10 чи 15 років? І багато хто просто не встигає за інноваціями, що розвиваються в геометричній прогресії — розвиток штучного інтелекту також сприяв прискоренню розвитку і тут. Обмін ідеями є важливою складовою процесу прийняття рішень. Завдяки Hotelkompetenzzentrum ми забезпечуємо стабільну платформу для такого обміну, і ми раді, що GEZE є частиною цього обміну думками експертів!
Ми теж раді цьому! Щиро дякуємо за цікаву бесіду, пані фон Клітцінг-Петер та пан Петер, але, перш за все, за гарне партнерство та спільну зацікавленість у розвитку готельної індустрії.
Компанія GEZE є партнером Hotelkompetenzzentrum з 2022 року. Ми запрошуємо наших клієнтів, партнерів та зацікавлених осіб в будь-який час ознайомитися з нашою продукцією, що використовується тут.
Зацікавлені? Тоді запишіться на зустріч прямо зараз:
за телефоном 089 55 05 212 0 або безпосередньо за допомогою контактної форми.